ValleiTEK

Werkwijze

Hoe gaan wij te werk bij uw nieuwbouw- of verbouwwens?

U heeft een vérbouwwens of nieuwbouwplannen en u heeft behoefte aan een sparringpartner?

Het stappenplan

1. U heeft een vérbouwwens of nieuwbouwplannen en u heeft behoefte aan een sparringpartner om de mogelijkheden te bespreken? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via de telefoon, e-mail, het online contactformulier of Whatsapp ons.

2. We plannen een vrijblijvende afspraak in waarin wij uw wensen en eisen bespreken en wat wij voor u kunnen betekenen. Wij luisteren naar uw ideeën en wensen en verkennen samen de mogelijkheden.

3. Na aanleiding van dit gesprek stellen wij een gedetailleerde offerte en plan van aanpak op en geven een toelichting. De offerte bevat onze werkzaamheden in fases en de daarbij behorende kosten.

4. Als u akkoord gaat met de offerte ontvangen we graag een getekend exemplaar retour.

5. Een van de eerste werkzaamheden zijn bij verbouw het opvragen van de archieftekeningen van uw woning of pand bij de gemeente. Indien nodig voeren wij een inmeting uit.

6. Wij werken volgens de Standaardtaakbeschrijving (STB) van De Nieuwe Regeling (DNR) waarin wij projectmatig en gefaseerd te werk gaan.

Hoe gaan wij te werk?

Na akkoord op de offerte is één van de eerste werkzaamheden bij verbouw het opvragen van de archieftekeningen van uw woning of pand bij de gemeente. Indien nodig voeren wij een inmeting uit. Wij werken volgens de Standaardtaakbeschrijving (STB) van De Nieuwe Regeling (DNR) waarin wij projectmatig en gefaseerd te werk gaan. Een gedetailleerde beschrijving van onze werkzaamheden van Voorontwerp tot en met de Oplevering leest u hier:
1. Voorontwerp / Voorlopig Ontwerp (VO)

Aan de hand van uw (ver)bouwwens gaan wij aan de slag met het Voorontwerp. Afhankelijk van de opdracht maken wij meerdere varianten van het Voorontwerp. Ook kunnen wij op basis van kostenkentallen een indicatie van de bouwkosten geven.

2. Definitief Ontwerp (DO)
Als het Voorontwerp akkoord is gaan wij verder met het Definitief Ontwerp. Hierin worden alle details, zoals maten, materialen en constructie, vastgelegd. Indien van toepassing zullen we externe adviseurs betrekken bij het project. U moet hierbij denken aan adviseurs t.a.v. constructies, Flora & Fauna, stikstof, archeologie en asbest. Met het DO zullen wij, indien vergunningsplichtig, de Omgevingsvergunning namens u aanvragen en begeleiden tot en met vergunningverlening.
3. Technisch Ontwerp (TO) / Bestekfase
Als de Omgevingsvergunning is aangevraagd starten wij alvast met het Technisch Ontwerp. In het Technisch Ontwerp worden de tekeningen technisch verder uitgewerkt en bevat alle benodigde informatie om de verbouwing volgens ontwerp te begroten en uit te voeren. Ook is het mogelijk een beknopte technische omschrijving, werkomschrijving of een (STABU) bestek met technische specificaties op te stellen. Tevens wordt er een definitieve kostenraming gemaakt.
4. Prijs- en contractvorming (PCV) / Aanbesteding en selectie van aannemer
In deze fase worden de offertes bij bouwbedrijven / aannemers opgevraagd of wordt een aanbesteding georganiseerd. Na ontvangst van de offertes of inschrijvingen worden deze beoordeeld op prijs, kwaliteit en planning. Oftewel, wie heeft de beste aanbieding gedaan. Na de beoordeling helpen wij u bij de selectie en contractvorming.
5. Uitvoeringsgereed Ontwerp (UO) / Uitvoeringstekeningen
Na contractvorming kunnen wij complexe bouwwerken verder uitwerken in gedetailleerde Uitvoeringstekeningen. Hierbij worden de werkzaamheden van alle disciplines op de bouw (bouwkundig aannemer, elektrotechnische installateur en de werktuigbouwkundige installateur) integraal op de Uitvoeringstekeningen verwerkt. Deze tekeningen gaan verder dan net het definitief ontwerp of technisch ontwerp en bevatten specifieke details over hoe de verbouwing in de praktijk moet worden gerealiseerd.
6. Uitvoering en Bouwbegeleiding / Directievoering
Tijdens de uitvoering hebben wij een begeleidende en controlerende rol. Wordt er gebouwd de Overeenkomst (ontwerp, kwaliteit, planning en budget), de Uitvoeringstekeningen en de bouwvoorschriften. Daarbij kunnen wij de aanspreekpersoon zijn voor de aannemer / uitvoerende partijen namens u als opdrachtgever waarbij wij uw belangen behartigen. Bij complexe verbouwingen en nieuwbouw organiseren wij ook de bouwvergaderingen waarbij de notulen door ons worden opgesteld.
7. Oplevering en Nazorg
Na voltooiing van het werk / de bouw controleren met u als opdrachtgever en de aannemer het eindresultaat middels Oplevering. 1 of 2 weken (afhankelijk van het werk) vóór de Oplevering doen wij een informele Vooropneming. De Aannemer heeft dan nog voldoende tijd de geconstateerde gebreken te herstellen voordat de formele Oplevering plaatsvindt. Tijdens de Oplevering worden resterende gebreken genoteerd en stellen wij een Procesverbaal van Oplevering met een overzicht van de opleverpunten / restpunten. Na een van te voren vastgestelde periode (circa 2 weken) controleren wij of de gebreken uit de oplevering na tevredenheid hersteld zijn.

Contact opnemen?

Bent u benieuwd naar wat ValleiTEK voor u kan betekenen? Heeft u vragen of zoekt u een ontwerper, een bouwkundig tekenaar, adviseur of bouwbegeleider? Of heeft u alleen een omgevingsvergunning of (STABU) bestek nodig? Neem gerust contact met ons op voor een geheel vrijblijvend en informatief gesprek bij u thuis. Indien gewenst kan dit ook in de avonduren plaatsvinden. Samen verkennen we de mogelijkheden en brengen we uw ideeën tot leven.
Chat openen
ValleiTEK
Welkom bij ValleiTEK!👋
Ik ben Harold, waar kan ik u mee helpen?